Aankoopbegeleiding
Uit onderzoek blijkt dat de makelaar een betere onderhandelaar is dan de particulier onder anderen doordat de makelaar geen emoties in de beslissing mee laat tellen.
Natuurlijk zijn er meer voordelen aan het inschakelen van een aankoopmakelaar:
- Kritische blik naar het woningaanbod en/of naar de woning die u op het oog heeft
- waardebepaling van de woning
- rechercheren naar de juridische aspecten
- het voeren van onderhandelingen
- controleren van de koopakte
- taxatie en / of bouwkundige keuring kunnen wij voor u verzorgen
- keuze notaris
- hulp bij het vinden van financiering
- beoordeling van leveringsakte en eindafrekening van de notaris
Maak vrijblijvend een afspraak of vraag voor meer informatie middels het onderstaande formulier.
De aankoopmakelaar regelt het voor u
Het kopen van een huis begint eigenlijk bij het budget dat u kunt besteden aan een nieuwe woning. Voor hypotheekadvies kunt u op veel plaatsen terecht zoals het internet, de (eigen) bank of hypotheekbemiddelaars. De gespecialiseerde hypotheekadviseur kan, gebaseerd op uw specifieke situatie, de hoogte van de koopsom aangeven. Wij kunnen u ook doorverwijzen naar een aantal specialisten op dit gebied. Als uw budget is vastgesteld kan de aankoopbegeleiding echt van start gaan. Een compleet traject ziet er als volgt uit:
1. Hoe en waar wilt u wonen?
In een persoonlijk gesprek inventariseren wij zorgvuldig uw woonwensen. Gecombineerd met het bedrag dat u kunt besteden ontstaat dan uw zogenaamde ‘woonprofiel’.
2. Zoekt u zelf of zoeken wij?
U kunt natuurlijk heel goed zelf op zoek gaan naar een woning. Op diverse internetsites (zoals Funda.nl, Jaap.nl, Huislijn.nl) kunt u het woningaanbod bekijken. Ook kunt u ons een zoekopdracht geven, dan verzorgen wij een op uw woonprofiel toegesneden selectie uit het aanbod.
3. U heeft een woning gevonden en wilt deze bekijken.
Als u geïnteresseerd bent in een woning wordt in overleg met u en de verkoper of verkopende makelaar een datum voor de bezichtiging vastgesteld.
4. De uitslag van de bezichtiging
De bezichtigingsrapportage Hierin komen onder andere de volgende zaken aan de orde:De uitkomsten van het vooronderzoek zoals kadastrale gegevens, milieu, bestemmingsplan en natuurlijk de beoordeling van de woning zelf.
De gerealiseerde verkoopprijzen van vergelijkbare woningen in de buurt.
De geschatte waarde van de woning op dit moment.
5. Hoe gaat er onderhandeld worden?
Wij weten waar u rekening mee moet houden met betrekking tot de prijs en de voorwaarden in de onderhandeling. Hierdoor wordt normaliter een lagere aankoopprijs voor uw woning bedongen. Van tevoren wordt de onderhandelingsstrategie met u doorgesproken en uiteraard wordt u op de hoogte gehouden van de vorderingen.
6. Wie controleert de koopakte?
Als er overeenstemming is bereikt, wordt de koopakte opgesteld. Hierin worden alle afspraken en zaken die voor de overeenkomst van belang zijn keurig op papier gezet. De koopakte wordt meestal opgemaakt door de verkopende makelaar en wordt door ons nauwkeurig nagelopen en waar nodig bijgesteld. Indien de verkopende partij geen makelaar heeft stellen wij de koopovereenkomst op.
7. De grote dag; naar de notaris!
Vlak voor de eigendomsoverdracht verrichten wij samen met u nog een laatste inspectie om te beoordelen of de woning zich daadwerkelijk in de staat bevindt waarin u deze gekocht heeft en om de meterstanden op te nemen. Na inspectie gaat u naar de notaris om alles definitief te maken. Rest ons u van harte geluk te wensen met uw aankoop!
Waarom kiezen voor M&M Makelaardij
Grondige vastgoed-kennis
Als voormalig aannemers hebben wij meer inzichten in bepaalde zaken die men vaak over het hoofd ziet.
Alles op 1 plek geregeld
Een makelaar die zijn werk doet, van voor tot achter en terug, het moet kloppen!
Ook voor bedrijven
Wij hebben ook de expertise voor bedrijfsmakelaardij en bedrijfstaxaties, neem contact op!